Wednesday, March 25, 2009

Sesak...!!

Setelah penat berjam-jam di atas lebuhraya, aku singgah di sebuah kawasan
rehat dan rawat, untuk relax, buang sisa2 perkumuhan, berasap untuk seketika,
menikmati segelas nescafe tarik kurang manis (keperluan nikotin dan caffein tu perlu)
melihat gerak geri manusia yang cukup ramai ketika itu, pelbagai karenah dan perangai,
bermacam cara, berbagai bangsa.

Si kecil menangis inginkan perhatian, si kakak pula berlari larian keliling meja, si ibu sibuk menyumbat nasi lemak panas, lapar sungguh agaknya, si bapa hilang entah kemana, mungkin terjengah jengah di gerai cenderahati melihat barangan2 yang menarik ataupun melihat keletah si gadis penjual di situ yang cukup seksi, bertudung ayu tetapi bajunya cukup sendat, berseluar jeans ketat hingga duduknya terlihat seluar dalam bertali halus rona merah. Aku sendiri pun berpaling dua kali untuk melihatnya. Hahaha... aku bukan mengintai, orang dah tunjuk, aku
cuma tengok.

Terlihat gerai menjual pau, teringin pula bila memandang pau yang panas itu dalam bekas
kukus, berasap asap, ada inti kaya, kacang merah dan kari daging... aku memilih pau kaya,
tapau masuk plastik, 2 bijik harganya 3 helai not warna biru.

Masa rehat sudah tamat, perjalanan masih jauh, hari hampir gelap, bukan kerana senja yang tiba tetapi hujan yang mahu melanda... ketika melangkah menuju ke kereta, aku terpandang
gadis gerai bertudung tadi, dia tersenyum, aku membalas kembali, terlintas didepan minda, seluar dalam bertali, biasalah... aku kan lelaki.







.

6 comments:

  1. nie dekat R&R mana nie bro..

    nak ckit pau kaya tu..makcik kayo!! hehehe

    ReplyDelete
  2. violet,
    meaningful dan penuh debaran...


    eiza,
    rehat dan rawat Pagoh.

    ReplyDelete
  3. suar dalam bertali tu tak leh tahan

    ReplyDelete
  4. matakucing,
    awek tu jambu siot...

    hehehe, ala.. yg jenis halus tu, yg sekarang ni jadi trend ramai awek pakai...

    ReplyDelete