Wednesday, January 14, 2009

Bongkar...!!

Aku cukup suka bila tengok tv, terutamanya program yang membongkar penyelewengan pihak2
bertanggungjawab ni, salahguna kuasa, memusnah alam sekitar, rasuah yang menjadi2 ni, yang
boleh diumpamakan sebagai barah yang sedikit demi sedikit merosakkan negara yang aku cukup sayang ini, menjahanamkan bangsa aku sendiri, kalau boleh aku nak tengok mangkuk2
tandas ni segera diheret ke mahkamah.

Tapi yang menjalankan pembongkaran kemungkaran ini perlu telus la, jangan pulak nak tutup
sana sini, maklum la, yang buat aktiviti macam ni biasanya orang2 besar, orang2 yang ada
kedudukan, yang ada kepentingan, yang ada kuasa, bukan jenis yang macam kau dan aku, kau
cuma makan gaji dan aku, aku hanya semut merah...

Aku cuma berharap semoga brader2 wartawan tv ini teruskan usaha2 membongkar kes2
macam pencabulan tanah2 dan kawasan2 membalak, merosak kawasan2 yang patut dilindungi,
menindas warga2 yang susah, kerenah2 birokrasi dan tak mesra rakyat...

Jangan pulak korang asyik nak membongkar keaiban orang macam dalam satu program hiburan tu, selagi artis tu tak mengaku, selagi artis tu tak mengaruk, korang asyik tanya itu dan ini, benda2 yang orang ramai tak patut tahu pun jadi publisiti terutamanya tentang nak memburukkan keadaan, orang bercerai berai ke, orang bercinta ke, itukan semua kehidupan peribadi diorang, korang tak takut dosa ke...??

Kesimpulannya, biar bongkar kemungkaran yang boleh merosak negara tapi jangan bongkar kisah peribadi sesama manusia, takkan tak tahu... dah pegi Mekah kan!!
















.

7 comments:

  1. cuma prog bro....tindakan haram tk ada pun....yg kena bilis2 ..salam bro

    ReplyDelete
  2. die,selalunya macai2 macam gua ni la yang jadi mangsa diorang..'ikan2 bilis' yang gaji x seberapa ni la yang di'bambu',walhal yang di'atas' tu lebih dahsyat lagi,diorang buat bodo aje..macam bangkai.

    ReplyDelete
  3. gua tau bro, sepupu2 gua ramai 'air', dari narcotic, forensic, D7 dan marin... busu gua dulu sebelum pencen, dia ocpd kemaman...

    ReplyDelete
  4. nape dgn gambar balai polis negeri kesayangan tmpat kumerempat ni?
    ade kaitan ke?
    adoi..aku ni arap je ade tenet,berite tak pena amek port..hik~

    ReplyDelete
  5. hehehe...

    ini masa gua buat silap dulu, sekarang gua dah baik beb...

    ReplyDelete